De titel van je landingspagina is het belangrijkste stukje tekst op de hele pagina. Dit is het eerste wat bezoekers lezen en bepaalt of ze geboeid verder lezen of direct afhaken. De titel dient maar 1 doel en dat is zorgen dat de bezoekers verder leest. (hou dit altijd in gedachten als je een landingspagina maakt!)

Je kent je bezoeker beter dan je denkt

Het mooie van adverteren in AdWords is dat je al precies weet waar je bezoeker naar op zoek is. Jij hebt immers zelf de tekst van je advertentie geschreven waarop is geklikt en je weet op welke woorden hij zoekt. Hier kun je op inspelen met je paginatitel en de rest van je kopij.

Schrijf dus wat je bezoeker wil lezen

Gebruik de zoekterm in de titel van je landingspagina en de bezoeker zal eerder blijven en verder lezen. Hij ziet direct dat de pagina relevant is voor zijn zoektocht. Gebruik het zoekwoord ook in de hoofdtekst van de pagina. Dit leidt tot een hogere conversie en dus een hogere ROI.

Als je in je advertentiegroep een of slechts enkele (gerelateerde) zoekwoorden hebt kun je deze gemakkelijker terug laten komen in je titel en verder op de pagina. Maak daarom voor ieder klein groepje zoekwoorden een aparte landingspagina. Zo sluit je altijd goed aan bij de behoefte van je bezoekers. Dat is goed voor de klant en voor jou.

Google zal je belonen

Zoekwoorden op je pagina hebben nog een voordeel. Niet alleen de bezoekers zullen je pagina als relevant beoordelen. Ook Google beoordeelt een landingspagina waar het zoekwoord op terugkomt als relevant. En dat resulteert in een hogere kwaliteitsscore van je AdWords account en daardoor lagere kosten per klik.